reclamewijsheid

Speel de nieuwe MediaMasters Club: Reclamewijsheid

Overal waar we kijken zien we reclame. Op straat, op tv, in bladen, maar vooral ook online. Vaak is reclame goed herkenbaar, maar soms ook helemaal niet. Wat voor invloed heeft reclame op je (koop)gedrag en hoe kun je verstopte reclame herkennen? Samen met Jimmy van de MediaMasters Game gaan de leerlingen in een nieuwe editie van de MediaMasters Club aan de slag met MediaMissies, een doe-opdracht, een thuisopdracht en een debat rondom het thema reclamewijsheid.

Deze MediaMasters Club is tot stand gekomen met medewerking van verschillende netwerkpartners die zijn aangesloten bij Mediawijzer.net: Cubiss, Nationaal Media Paspoort, Mijn kind online, Eurowijs, Beeld en Geluid, NOS Jeugdjournaal en Mediawijs, het Vlaamse Kenniscentrum Mediawijsheid.

Ook nog te spelen: Vernieuwde club over online pesten

Speciaal voor de Week Tegen Pesten (18 t/m 22 september 2017) is de editie van de MediaMasters Club over online pesten vernieuwd. Online pesten komt helaas vaak voor. Wat kunnen leerlingen er zelf tegen doen? Samen met Selma uit de MediaMasters Game 2016/2017 gaan de leerlingen aan de slag met MediaMissies, een doe-opdracht, een thuisopdracht en gaan ze met elkaar in gesprek over dit thema.

Beide edities van de MediaMasters Club staan online en kunnen gespeeld worden in de klas op een moment naar keus.

Ga naar de MediaMasters Club

Is jouw klas al aangemeld voor de MediaMasters Game?

MediaMasters bestaat uit de Game en de Club. Voor het spelen van de MediaMasters Game tijdens de Week van de Mediawijsheid (17 t/m 24 november 2017) is het noodzakelijk om je klas aan te melden. Bereid je goed voor en meld je klas tijdig aan. Alleen dan ontvang je alle informatie die nodig is om ook dit jaar een succes te maken van de Game. Klik hier om je aan te melden!

Deel dit bericht